már
26

főztünk

Címkék: kép recept pihe főz | Szerző: tollpihü | 11:58 am

annyi minden első történik mostanában, többek között az első közös, kettesben történő főzésünkön is túl vagyunk. úgy döntöttem az általam érdemesnek vélt recepteket bevésem ide, hátha...

szóval korábban is főzőcskéztem, persze szigorúan, csak ha kedvem volt, hajlamos voltam  néha az egyszerűbb utat választani: kajarendelés, gyorsétterem, mirelitcsodák, menzakajahazavitel és még sorolhatnám. aztán mindig meguntam, vagy Lucapunak hiányoztak az ízek, és a tűzhely mellé keveredtem. mióta Luca beköltözött a pocakomba, illetve az életünkbe ;) sokkal tudatosabban figyelek az ételeinkre. nagy Bibliám Stahl szakácskönyvei - szeretem az egyszerű, gazdag ízvilágú ételeit, amik további variációkra adnak alapot. tésztaételei közül, az igazi favorit nálunk Hajni makarónija - kicsit megturbóztam az eredeti receptet:

Hozzávalók:

50 deka makaróni


8 duci gerezd fokhagyma 
4 evőkanál olivaolaj 
2 doboz 40 dekás hámozott paradicsomkonzerv 
50 deka tejszínes krémsajt 
2 deci tejszín
só és frissen őrölt bors
1 nagy csokor friss bazsalikom (ma kipróbáltam a görög bazsalikomot, az íze sokkal intenzívebb, a levelei sokkal apróbbak)

a makarónit felteszem főzni, és amíg megfő elkészítem a mártást. olivaolajon megfuttatom az apróra vágott vagy összezúzott fokhagymát, majd ráöntöm a parikonzervet, de előtte a parikat picit összeaprítom. erre zuttyintom rá a krémsajtot, és a tejszínt. sózom, borsozom. a kifőtt tésztát összekeverem a mártással. tálalás előtt (hogy ne szottyosodjon össze) meghintem az összevágott friss bazsalikomlevelekkel:

 

a másik mániám a krémlevesek.. képes vagyok bármilyen zöldséget megfőzni, összeturmixolni, és krémlevesnek csúfolni.. biztos nem mondok újat, de azért leírom, hogy néz ki nálam.

szóval jöhet bármilyen mirelit zöldség (brokkoli, karfiol, vegyes zöldségek..), amit puhára főzök, vegetás vagy leveskockás vízben, annyiban, ami épp ellepi. ha puha, összeturmixolom és felhigítom kb. 2 liternyire, ha kívánja, még "utánízesítem" és felforralom. ekkor hozzáadok 2 dl tejszínt és megszórom bőségesen petrezselymmel. a mélytányérba pirítós és sajt kerül, erre merem a levest.

ma fittness zöldség volt az alap:

A bejegyzés trackback címe:

https://tollpihe-domborka.blog.hu/api/trackback/id/tr98397282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tannita 2008.03.26. 14:47:47

Én imádok főzőcskézni, és ezt ki is fogom próbálni, holnap! :P
Csengének is sokáig főzőcskéztem külön! Fél burgonya, egy darab sárgarépa, ey alma, stb stb stb... icipici adagok... már nincs rá szükség :) :o

Bingi 2008.03.26. 14:53:01

Hmm, csurog a nyálam pedig most ebédeltem nem régen:D Itt ma csirkehúsleves volt grízgombóccal, és fasírt zacsis krumplipürével:D

cucka 2008.03.26. 20:15:26

No, ezt meg én próbálom ki! ;)

Ingrid 2008.03.27. 08:48:07

hmmm.. mennyi zöldség... fincsi :) megéheztem, pedig ez ritkán fordul elő velem!

tollpihü · http://www.tollpihe-domborka.blog.hu 2008.03.28. 07:40:14

remélem bejön majd Cucka, Anita ;)

Anita, már nagyon várom a mini adagok gyártását is :)

süti beállítások módosítása