jan
12

alvás

Címkék: alvás fejlődés pihü elmélkedik | Szerző: tollpihü | 9:54 am

nemazé, hogy felvágjak, dehogy! csak néha annyit nyígok, hogy itt az ideje, hogy a jó dolgok is bevésődjenek ide, az emlékezést segítve, merthogy ezzel mindig is problémáim akadtak.

Lujzimanó sosem igényelt különösebb altatási procedúrát, ám ezidáig a kezünkben aludt el. az állandó kellék a cumi (ezt megjegyzem, nem bánom - remélem idővel majd, kis ráhatással megválik tőle), ezt megelőzően a tápszer volt; és volt még mellette ének, később dúdolás, majd egyiket sem igényelte. ha elvonultunk és nem óhajtott aludni, azt annak tudtam be, hogy még nem álmos. max. 10 percet szántam rá, és visszamentünk még játszani. próba később. egy ideje azt vettem észre, hogy nem igényli a kézben levést, így betettem a kiságyba. most ott tartunk, hogy ha nyafizik, irány a kiságy, cumi, takaró, hátsimi és szundi. legtöbbször a kezemet fogja, míg el nem alszik, most igyekszem a kezemet egy alvóbaráttal helyettesíteni, de nem túl lekesen fogadja. fokozatosan szeretném elérni, hogy nélkülem (a kezem nélkül) is menjen a dolog.

reggelente hat-hét körül kel, de ennyi alvás tutira nem elég neki, mert kilenc körül ismét kipaffan. viszont sem tápszerrel, sem anélkül nem tudom visszaaltatni, csak nagyon ritkán. így a délelőtti programjaink megint veszélyben vannak. áááááá!

nagyon várom, hogy elinduljon, bár tutira akkor megint burulni fog a napirendünk (is)  :)..

A bejegyzés trackback címe:

https://tollpihe-domborka.blog.hu/api/trackback/id/tr5872332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Panda és Dóra 2009.01.12. 13:20:58

Azért így még kézzel is hiperszuper ügyes, nekem azaz érzésem ,Dóri soha nem lesz erre képes... Ügyes lány Luca!! Szerintem is megváltozik majd, ha elindult, az ilyen új dolgok mindig hatással vannak a gyerekekre.

Tannita 2009.01.12. 13:44:05

Az nagyon valószínű, hogy felborul a rend egy kicsit... legyen az napi vagy tényleges ;)!!!
Nálunk Csengének az első alvósbarátja a Lovenest párna volt (fejdeformitás ellen...), kb 4-5 hós korától igényelte, hiogy az ágyában legyen, majd jöttek sorba... mind csak addig volt érdekes, amig egyszer nem lettek kimosva...
Kukac 1 éves kora óta ágypajtása, de csak fél éve elválaszthatatlanok...
Ha szeretnél neki alvósbarátot, hagyd, hogy Ő válassza ki... (szerintem)
majd egyszer lefényképezem, amikor elaludt a csaj... nem nagyon találod meg az ágyában, de mindegyiknek megvan a szerepe... :D
Megjegyzem, fantasztikus olvasni, hogy Nálatok is ilyen szép rend van az alvás körül. Meg így már kevésbé számítunk csodabogaraknak Csengussal... :P:D

Szöszi-Andi 2009.01.12. 18:00:32

Ügyes csajszi Luca!
Én már nem várok rendszert ... úgyis havonta borul az egész :D Mindig máshogy alszik el .. ami éppen bejön :D
Az állás és lépegetés teljesen bekavart, ha elindul, tuti az is be fog :D

Tannita 2009.01.12. 18:38:46

Pihü! Ha lesz egy kis időd ugorj be hozzám egy barátkozós ölelkezésre ;)!

bakacsimba · http://milanbaba.blog.hu 2009.01.12. 21:00:29

Jaj, de hajas szépség, és milyen édesen alszik :))) Nálunk is változó a dolog, bár én is úgy vagyok vele, ahogyan Ti. Bár Milán nem igényli a kezemet, se plüsst, se takarót, mindig akkor takarom be, amikor már elaludt. Ez nálunk úgy működik, hogy kell egy paplan alá, amiben belefúrja magát, de erre tényleg csak paplan jó neki. Ha még a takaróját is odaadnám, akkor már nem lenne mivel betakarni, mert arra is ráfeküdne :D Cumi, amit néha bántam, az nála nem nyerő, mindig kiköpte. pedig de jó lett volna, amikor egész délután ordított a hasfájástól szegénykém... Az esti alvás nálunk még mindig tápszeres cumisüveggel megy. előtte fogmosás... (tudom, utána kéne ;) ) A járást nem várom, nagyon nem :DDD

tollpihü · http://www.tollpihe-domborka.blog.hu 2009.01.13. 08:20:51

szerintem az a legfontossabb, hogy észrevegyük, a gyereknek mire van szüksége. csak az lehet az érdemünk, ha ez sikerül. ebben meg mindannyian jók vagyunk ;)

PBea · http://pappb12.freeblog.hu/ 2009.01.14. 10:04:23

Szia Tollpihe, Cuckától jöttem, és nem bántam meg, hogy bekukkantottam, tetszenek az írásaid, és a képeid is:)
Na de alvás: Nemrégiben volt nekem is egy igen hasonló bejegyzésem. Máté most 13 hónapos, és nálunk is volt már több verziója az elalvásnak, most értünk el mi is a "kiságyba teszem, fogom a kezét, vers, ének, simi-simi" fejezethez. Egyelőre működik, bár kézhelyettesítőt Máté sem fogad el, egyelőre.
Szerintem jól csinálod, csináljuk:)) Valóban az a legfontosabb, hogy észrevegyük, mi az Ő igényük.
Megtetszettél, úgyhogy jövök még majd, ha nem bánod:)

tollpihü · http://www.tollpihe-domborka.blog.hu 2009.01.14. 12:57:35

Bea, köszönöm :) jól esik, ha az embert megerősítik, jó úton halad :)) örülök, hogy benéztél!

legocsajok 2009.01.14. 20:52:16

De ééédes. :) Visszaolvasok...nagyon lemaradtam. :((((((

*Nici* · http://szandibarbi.freeblog.hu 2009.01.14. 21:52:54

Jaj nagyon tündéri ezen a képen :)
Remélem nem fognak borulni a délelőtti progik, és Lucalány rászokik a reggeli továbbalvásra :)

bogi_es_kira · http://www.piciangyalkam.blogspot.com 2009.01.15. 09:30:02

Nálunk is ugyanez a helyzet 6-7 körül kel, 9- fél 10-kor már fekszik is vissza. Így van nálunk 2 alvás napközben...

bingii 2009.01.16. 13:06:53

:)) Édeske:) Most, hogy elindult mi újság a napirenddel?:)

Bongianyu · http://blog.bongor.hu 2009.02.02. 11:32:08

Szia Tollpihe!

Snow-nál akadtam rád. Amikor elolvastam az alvás bejegyzésedet, mintha magunkat olvastam volna. A fiam, 7-8 hónapos korától - a fogzási időtől - hülyült el teljesen alvást illetően. Nem akart egyedül elaludni, hiszti, ordítás egészen a hányásig stb. Viszont én is ugyanezt csináltam, amit Te. Fárasztottam a gyereket. Fürdés után még játék, birkózás, és fogócska. Annyira elfáradt, hogy szinte örömmel ment aludni. Nálunk is cumival alszik el, és simizem a hasát. Nekem bevált, hogy raktam az ágyba 5 cumit, és valamelyiket mindig fogja. Így igazából a kezem helyett a cumikkal van elfoglalva. Teszi ki-be őket és plüss maci helyett is azt tartja a kezében. Nem ment egyszerűen az altatás, és én is azt vallom, hogy tanuljon meg egyedül aludni, ne kelljen a 11 kg-os gyerekemet ringatni, mert nem bírom. Sokszor csináltam azt, hogy vissza-vissza mentem, amikor sírt, mindig visszafektettem az ágyba, megsimogattam, és kimentem a szobából. Ezt eljátszottuk olykor 5-6 alkalommal egymás után, de a végén megtanulta, hogy nem ér el a hisztivel sem semmit. De a fárasztással a sok cumis megoldással és olykor azért a sírni hagyással sikerült elérni, hogy ágyba rakást követő 10 másodpercen belül alszik magától. Minden gyerek más és más, ne érts félre, nem kioktatni akartam a bejegyzésemmel, csak leírtam, hogy nálunk hogyan oldódott meg. Azért olvasom, nálatok is kezd könnyebb lenni a dolog :)))
Gyönyörű kislány Luca. Amikor meglátta a fiam most a képét, szinte felsikított :)))

tollpihü · http://www.tollpihe-domborka.blog.hu 2009.02.02. 14:06:26

Szia Bongianyu!
azért az megnyugtat, hogy nem csak az én gyerekem romlott el ;)
az ötleteket köszönöm, egészen hasonló nyomon haladunk :)
a kisfiad reakciója meg külön öröm, hiszen ezek a kis manók a legőszintébbek :)
süti beállítások módosítása