júl
23

jógáztunk

Címkék: baba mama jóga | Szerző: tollpihü | 8:31 am

mikor Luca még pocaklakó volt, előszerettel ábrándoztam arról, hogy mennyi mindennel szeretném majd Őt megismertetni. nagyon szép időszaka volt életemnek ez a várakozás, tervezgetés. az első hetek ismerkedéssel teli időszaka után következett a megvalósítása elképzeléseimnek. van Luca, vagyok én, és vannak a lehetőségeink. kis örökmozgó, vízimádó manómnak szerettem volna (nem holmi divathóbort miatt, hanem mert a víz szeretete zsigereimben él) a babaúszás adta élményt megadni, ám a környékünkön sajnos az egyetlen elérhető helyen is megszűnt. tovább kutatkodva, az egyetlen közös mozgás lehetőségének, a babajógát találtam. eddigi életvitelemhez sokkal inkább az aerobik pattogóssága állt közelebb, a jógával szemben, ám mégis úgy gondoltam itt az ideje megismerkednem a mozgás ezen ágával, főleg, ha mindezt Lucalánnyal tehetem. így aztán felkerekedtünk, és ellátogattunk a héten az első órára.

itthon már tornáztam együtt Lucával, mégis némi félsszel vágtam neki az útnak, nem tudtam hogyan fog reagálni a babákra, a némi kötöttségre, no és csetlőbotló jógázó anyjára. szerintem jól vettük az a kadályt. Luca indulás előtt ébredt ebéd utáni fél órás alvásából, percre úgy, mintha tudta volna, hogy oda kell érnünk időre. az óra elején babamasszázzsal kezdtünk, mely nem volt idegen számára. az eddig ismeretlen fejjellefelélógó, összevisszaanyánguruló, hintázó részeket is élvezettel fogadta. hamar elrepült az egy óra. itthon bemutattuk Lucapunak a "bokánálfellógatottmalac-pózt", nem merte mondani, de szerintem félti a lányát a következő órától ;) no, száz szónak is  egy a vége, megyünk jövő héten is.

"A szülést követő pár hét az ismerkedés időszaka. Ekkor ismeritek meg egymást, kialakul a napirend: etetés, aktív időszak, alvás stb.
A szülés utáni nyolcadik héten már el lehet kezdeni az együtt jógázást. A jóga egy olyan erőforrás és örömforrás a babák számára, amely lehetővé teszi, hogy a későbbiek folyamán kezeljék a stresszt, és megtanuljanak ellazulni.
A foglalkozásokon kiemelkedő fontossággal kezeljük a baba érintését, mozgatását. Az érintés segíti a szervezet működését, az agy és idegrendszer fejlődését. A mozgatás során a babának aktivitást nyújtunk, segít a mély alváshoz, a baba nyugodtabb lesz. A szülővel közösen végzett jógázás segíti az anya-gyermek kapcsolat elmélyülését, segíti egymás megismerését, a közös kommunikációt. Talán a legfontosabb lelki hatása a közös jógázásnak, hogy gyógyítja a születési traumát.
A mama szempontjából fontos a törzs és a medencealapi izmok kondicionálása, a speciális hátizom nyújtó és erősítő, testtartást javító ászanák beépítése az órába."

A bejegyzés trackback címe:

https://tollpihe-domborka.blog.hu/api/trackback/id/tr61581118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pocakos Macska 2008.07.23. 11:07:13

:) Örülök, hogy bejött a jóga mindkettőtöknek. Emlékszem a "lógatós" pózt Ingridnél láttam, szerintem nagyon jó ;)

Kriszta80 · http://20070907.freeblog.hu/ 2008.07.23. 11:31:57

Kicsit irigy vagyok.Bizti jó lehet.

cucka 2008.07.23. 14:58:22

Én is lógatom/jógáztatom Huncost, igaz, nem szervezetten órához igazítottan (ezért kicsit irigykedem is Rátok! :) ), hanem itthon, könyvből, ha olyan kedvünk van.
Biztos tetszik majd Lucnak! :)

PandaDorka · http://www.pandababa.freeblog.hu 2008.07.23. 19:47:47

Örülök, hogy jól éreztétek magatokat, és Luca is jól fogadta ezt a közös programot :) Majd képet csinálhatnál, mert még elképzelni se tudom, hogy milyen lehet...

tollpihü · http://www.tollpihe-domborka.blog.hu 2008.07.23. 20:40:28

PM, Ingriddel nem veszem fel a versenyt ;)

Kriszta, tényleg jó. de ne irigykedj, vágjatok Ti is bele ;)

Cuckám, az majdnem ugyanaz ;)

Panda, miről? a lógatásról?

Ingrid · http://www.simoningrid.com 2008.07.23. 21:59:25

:) Tudod mi a véleményem a jógáról :)
Isten hozott a klubban!

Noémi · http://www.foldanyo.blogspot.com 2008.07.23. 23:00:13

Mi is jógáztunk pár hónapig, és olyan, de olyan jó volt..babának-mamának :)

Tannita 2008.07.24. 06:42:05

Örülök, hogy mindketten élvezitek! Biztos nagyon jó dolog!

Bingi 2008.07.24. 09:20:55

Mammamíjja! Fejjel lefelé lógatós?!?!? Nem semmi póz:) Mire mehettek a vidámparka ki lesz képezve rendesen:DDD

bakacsimba · http://milanbaba.blog.hu 2008.07.24. 21:55:45

Ezt nekünk is érdemes lenne kipróbálnunk, de a környékünkön nincs ilyen lehetőség. De látom, hogy könyvből is megy a dolog...
süti beállítások módosítása