sze
21

csigalassúsággal haladtunk az úton. a hozzátáplálást négyhósan kezdtük, gyümikkel (az almát köszönte szépen nem kérte). nyár közepétől nagy kedvvel fogyasztotta az őszibarack-banán kombinációt, ebbe kezdtem ismét almát belevegyíteni, majd jött a szilva, körte, sárgabarack. kis idő múlva, még nem volt hat hós, amikor elkezdtem a főzelékeket megismertetni. kezdetben üvegeset adtam, aztán igyekeztem hasonló ízvilágú saját főziket (répa, krumpli, sóska, cukkini, tök, uborka mittudoménmi) is becsempészni. nem arattam nagy sikert. ma már néha lecsúszik általam vagy a család által készített eledel, de a favoritok továbbra is a készételek. haddnemondjam kecskeméti sütőtök és társai.. egy hete kipróbáltam a rizsnyákot, adaléknak főzihez, gyümihez. így megette a kezem közül kikerült étkeket is. most, hogy itt a tél, talán gyümiből változatossaban tudom majd kínálni, ha üvegeset választok..

amikor Lucus beteg volt, csak tápit fogadott el. akkor ajánlotta egy anyuka a nestlé innivaló ennivalóját (kis dobozos cucc), ami nagyon ízlett Neki. szerintem ez praktikus lesz a későbbiekben utazáskor, nem itthoni étkezéseknél.

egy időben próbálkoztam délutánonként tejpépekkel. különösebb lelkesedést nem mutatott, csak az elején. mivel kicsinek ekcémás volt a bőröm, a doktornőnk egyenlőre a sinlacot preferálja a tejpépekkel szemben, és űgy tűnik Luc is.

a tejtermékek (túró, joghurt) is várat még magára óvatosságból a fent említett okok miatt. néha babajoghurtot azért kap gyümi helyett.

no akkor:

reggei - fél nyolc körül: tápszer

tízórai - tíz-tizenegy körül: gyümi, babajoghurt

ebéd - egy körül: főzelék, néha tápszer, ha nem kell a főzi (ez egyre ritkább)

uzsi - négy-öt körül: sinlac üresen, vagy gyümivel, nestlés ennivaló innivaló

vacsi - nyolc-kilenc körül: tápszeres szundi

mivel fogacskája még mindig nincs, nagyon óvatos vagyok a rágnivaló dolgokkal. talán túlságosan is. kapott már persze morzsákat a tányérunkról ebből-abból, de óvatos duhaj vagyok. tudom, azzal a pár foggal sem lesz sokkal másabb, de annyira félek, hogy félrenyel egy nagyobb darabot. így, amikor a kifli felpuhul, elorozom. úgy adnék neki pufibiokölest is, pufikukoricát, de attól is félek. és ez így van a babakeksszel, és ki tudja még mi mindenből marad ki..

szóval a husik kimaradtak: nem véletlenül ;) babakaja, amibel hús leledzik lecsúszik ám. amibe én kutyulok, nem kell. hetente egyszer-kétszer olyan bébiétel kerül le a polcról, amiben található ilyen fehérjeforrás. és néha a tányérunkról is csurran neki. megjegyzem a kolbász, amit már természetesen megnyalt, izlett neki, de a Neki készített ínyencség, galambhusis menü nem kellett..

A bejegyzés trackback címe:

https://tollpihe-domborka.blog.hu/api/trackback/id/tr67674313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mono10 · http://mono10 2008.09.21. 17:08:58

Szia luca mama!

Az én lányomnak is 10 hónaposan jött ki a fogacskája. Én is ugyan úgy izgultam akárcsak te. De hidd el kibújik.
és nyugodtan adjál neki kiflit ha jobb a lelkednek csócsáld meg és keveset a szájába. De adj neki nyugodtan :)

Puszi nektek és Luca babának is

PandaDorka · http://www.pandababa.freeblog.hu 2008.09.21. 17:49:31

A köles elolvad a szájába, nem kell hozzá fog, Dóri se rág még semmit, csak a nyelvével dolgozik. Yoghurtot meg túrót 10 hónapos kor után érdemes adni, nekem legalábbis ezt mondták, így mi is várunk vele. Csibehusit is ehettek már. Én is akarok rizst adni Dórinak, na majd holnap kipróbáljuk. Tök jó evési napirendetek van!!

tollpihü · http://www.tollpihe-domborka.blog.hu 2008.09.21. 18:13:36

Mono, nem izgulok ám annyira, egyszer tudom, hogy lesz neki is ;) tovább lesz szép fehér :))

Pandus, upsz a husik kimaradtak :) PÓTLOM :D

tollpihü · http://www.tollpihe-domborka.blog.hu 2008.09.21. 18:27:51

a köles meg tuuudom, hogy elolvad... megpróbáljuk lehet..

Boglárka · http://www.piciangyalkam.blogspot.com 2008.09.21. 19:00:19

Mi PONT UGYANEKKOR szoktunk enni :)
És a felállás is egészen hasonló. :)

*Nici* · http://szandibarbi.freeblog.hu 2008.09.21. 19:12:21

És ezen a képen mit falatozik éppen? :)

la 2008.09.21. 21:44:25

nagypapa féle bio (nometszés, noválogatás, nopermetezés, nurahogyazIstenadja és nurkukac :) szilvát

Szösszenet · http://www.haromszosszenet.blogspot.com 2008.09.21. 23:23:46

Nagyon köszönöm :)
Akkor nem csak az én Csajszim nem kapkodja el a hozzátáplálódást :D
Mi is hasonlóan eszünk .. csak én uzsira most tejpépezek .. de szerintem már megszokta, így lassan próbálok mást is helyette, pl. a sinlacot, amit Bogi és te is ajánlasz :)
A főzelékektől félek .. szerintem nagy része rajtam fog kikötni :D de lassan kezdjük :)

*Nici* · http://szandibarbi.freeblog.hu 2008.09.21. 23:23:54

Jaj de vaksi vagyok, ez tényleg szilva :))) Bocsi...

Bingi 2008.09.22. 08:26:20

Pihü: nekünk ugyan már van 2+2negyed fogunk mégse rágja meg vele a kölest, csak elszopogatja, úgyhogy szerintem hajrá;)
AMúgy meg nagyon ügyes Lucus, hogy ilyan klasszul eszik!

RKriszta 2008.09.22. 12:34:35

Kicsit lemaradtam, de most pótoltam. Hát igen, megértrlek én is , ez az otthon ülés, néha kiboritó.
Nálunk is kb. ugyanilyenek az étkezések, Barni viszont szivesen eszik mindent.Ne add fel!!!!!

lego · http://legocsajok.blog.hu 2008.09.22. 16:06:15

Hellobelloújraitt! Ez tök szupi kajarend. Luc ebben is profi,mi össze-vissza kajálunk,csak az esti szopi (fürdés után) az állandó,megszokott.
Köles...elég kemény,én felezve-negyedelve adom. Még az én számba (pedig nagy szám-pofám:D van) is nagy....

Ingrid · http://www.simoningrid.com 2008.09.22. 22:31:11

Heléna ugyanígy evett ennyi idősen, úgyhogy nefeladni!
Ha nem is lesz egy zabagép gyereked, de a helyzet azért javuló tendenciát mutat hosszú távon ;) takarékosanőőőőőő :)))))
Ja, azért a hónapok haladtával a házikoszt is egyre jobban kedvenc lesz. Heléna már kovászos uborkát is ezsik (ezt a felsorolásomból kihagytam) és ma a padlizsánkrémet is kipróbálta, ízlett ;)

bakacsimba · http://milanbaba.blog.hu 2008.09.22. 23:02:10

Pihü, foga még Milánnak sincsen, bár kölesgolyót már én is vettem/adtam neki. ő nem favorizálja, nagy neki a szájába, de volt rá példa, h elszopogatta, ez tényleg olvad. Persze előtte csináltam próbát az én számban :D Aztán meg folyton késztetést éreztem, hogy jaj, kiveszem a szájából, mert félrenyeli és megfullad. gondolhatod, ott állt készenlétben a két ujjam :DDD De jelentem, nem fullad meg :D
Szuper, hogy csak ennyiszer és ennyit eszik Luc. Már lehet kapni sütőtököt, süsd meg neki, villával, vagy ha nem bírja a darabosabbat, akkor turmidold neki. Önmagában is más ízvilág mint a konzerv. Szeretni fogja. Sztem ;)

vorosbegy · http://fioka.freeblog.hu 2008.09.23. 09:14:26

sziasztok!
pont akartam írni, hogy piacon a sütőtök és imádni fogja, adhatod sütve, főzinek, husival...
dehát ez teljesen jó napirend evésileg...a tejpép nálunk sem olyan nyerő...Barninak du. odaadom a déli főzelék maradékát :)
látom szilvát majszol, édes :))))) hogy koncentrál :)))

Pocakos Macska 2008.09.23. 12:24:22

Majd alakultok ;) De szerintem ez jó amúgy! Mi is majdnem elbuktunk az almán, aztán egyszerűen továbbléptem. Nálunk a krumpli a fő étel, azzal lehet vegyíteni bármit.
süti beállítások módosítása