ápr
7

fészekrakók

| Szerző: tollpihü | 11:10 am

nem is olyan rég, én magam is fészekrakó ösztönnel voltam felvértezve. az utolsó heteket, hónapokat lázas takarítási, pakolási, beszerzési roham jellemzte. ma is fel-fellángol, de korántsem olyan elementális erővel mint akkortájt.

szombaton, enyhe takarítási mizéria közepette, a kinti ütött-kopott Lucapunagyszülők,dédszülők,ükszülők által koptatott, ó!hamesélnitudna lépcsőt söpörgettem, és Lucaput korholtam magamban, amiért az erdőből hazatérve ágakat hullajtott rá. még a lépcsőn heverő cipőjében is találtam. térültem-fordultam, a szép napsütést kihasználva, megtámadtam a kinti ruhaszárítót tonnányi ruháinkkal és visszafelé ismét ágakba, mohába, levelekbe ütköztem a lépcsőn.

Lucapu Lucával odabent vannak... valaki tréfálkozik velem.. de nem; bejáratunk feletti középső gerendára kis albérlők költöznek.

azóta is tart a nagy munka, s ki tudja, hol még a vége.. lázas építkezés zajlik, vidám madárcsicsrgéssel azóta is :)

A bejegyzés trackback címe:

https://tollpihe-domborka.blog.hu/api/trackback/id/tr97414802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bingi 2008.04.07. 12:22:02

Jajj én úgy imádom hallgatni őket és nagyon kis édesek lehetnek ahogyan fészket építenek:) Majd nézhetitek a kis fiókákat:)

RKriszta 2008.04.07. 15:10:09

Vigyázzatok a kis fiókákra...

cucka 2008.04.07. 17:41:23

Ahol a fecske, gólya fészket rak ott boldogság, megértés, béke van.... ez nagyon jó.. vigyázzatok rájuk! :)

lucapu 2008.04.07. 19:56:35

A kerti rozsdafarkú (Phoenicurus phoenicurus) a madarak osztályának verébalakúak (Passeriformes) rendjébe és a légykapófélék (Muscicapidae) családjába tartozó faj. Tavasszal egész Európában megtalálható, Belső-Afrikáig és Dél-Perzsiáig vándorol.
Hossza 14 centiméter, a szárny fesztávolsága 20-24 centiméter, farkhossza 11-19 centiméter. Az öreg hím homloka, fejoldala és torka fekete, míg többi felsőrészei hamuszürkék; melle, oldalai és farka, a két középső barna farktoll kivételével, élénk rozsdavörösek; fejének a homlok fölötti előrésze, valamint a test alsó részének közepe fehér. A hím és a tojó külseje eltérő. Rovarokkal táplálkozik. Parkokban, ártéri erdőkben, gyümölcsösökben és kertekben rakja le 5-7 világoskék tojását. Mindkét szülő részt vesz az utódgondozásban.
Rendszeres fészkelő. Vonuló, március végén vagy április elején jelenik meg. Szeptember végén vagy október elején ismét elhagyja a területet. Gyakori, de csak az alacsonyabb fekvésű vidékeken.
Magyarországon védett. Pénzbeli értéke: 50 000 Ft.

tollpihü · http://www.tollpihe-domborka.blog.hu 2008.04.08. 10:10:50

Cucka, ezek rozsdafarkúak, az mit jelent ??? ;)

vigyázunk azért rájuk, llányok!

cucka 2008.04.08. 10:59:46

Ööö, ilyetén hagyományokról nem hallottam.... sőt, hogy őszinte legyek a rozsdafarkúakról sem tudom, hogy kifélék-mifélék, még akkorse ha Lucapu tudományosan be is sorolta őket! ;) :DDDD nameghogy, ez a Lucapu milyen okos?! azta.... ;)majd jól megmutogatom enyém állatorvos HuncApunak, aki (fogadjunk!) közel sem tudna ennyit infót, kedves rozsdafarkúékról! :)))

tollpihü · http://www.tollpihe-domborka.blog.hu 2008.04.08. 11:38:43

van egy olyan érzésem, hogy a gugli okosabb mindkét apunál :)
süti beállítások módosítása